Personeelskrant raakt wat andere media missen

Het medium Papieren personeelskrant (tabloidformaat) voor alle medewerkers van Jumbo Supermarkten, Nederland.

De opdracht Artikelen schrijven in het kader van de interne communicatie: over de nieuwste ontwikkelingen, diensten en producten binnen de organisatie en op de winkelvloer; medewerkers vertrouwd maken met de winkelformule; interviews houden met klanten en met medewerkers in de winkels, distributiecentra en hoofdkantoor; deskresearch; redactie; correctie.

Onderschat ‘m niet, de personeelskrant (digitaal én in print). Dat je de medewerkers ermee informeert spreekt voor zich. Het is ook het uitgelezen medium om medewerkers te trainen, te enthousiasmeren, met elkaar te verbinden. Je kunt er laagdrempelig en indringend de ins en outs van de winkelformule of specifieke bedrijfsdoelen in overbrengen. We hebben het over interne communicatie.
WIJ-van-Jumbo-KRANT425
De papieren personeelskrant biedt nog extra voordelen. De krant ligt dag en nacht zichtbaar, tastbaar naast de koffieautomaat de nieuwsgierigheid te wekken Medewerkers bladeren erdoorheen, lezen de artikelen, bekijken de foto’s, praten erover met elkaar. En ze nemen de krant mee naar huis, laten hem aan familie en vrienden zien, … Kortom, bereik en impact zijn vele malen groter dan vaak wordt gedacht. Al die voordelen zijn voor Jumbo Supermarkten allang geen geheim. Denk er ook eens over na als je over interne communicatie nadenkt. Het is de moeite waard.

Interview-Jumbo-Hart-voor-de-zaak